TOSA projektas siūlo tarpinį variantą tarp troleibuso/tramvajaus ir elektrinio autobuso. Troleibusas ir tramvajus priklauso nuo elektrinio tinklo. Tuo tarpu tam, kad elektrinis autobusas įveiktų tokius pat atstumus kaip autobusai su vidaus degimo varikliais reikia didelio ir brangaus akumuliatoriaus.
TOSA 18,7 m prailgintas autobusas talpina 134 keleivius(su keleiviais svoris 30 t). Akumuliatorius sustojimo metu įkraunamas per 15 sekundžių, kai tinklo galia 400 kW. Per 15 sekundžių įpumpuojama 1,7 kWh elektros energijos. Tiek energijos pakanka nuvažiuoti iki kitos įkrovimo vietos. Akumuliatorių galima įkrauti 100% – 13 kWh, bet tai jau trunka 30 minučių ir naudojama kabelinė jungtis.
Šiuo metu Ženevoje, Šveicarijoje yra demonstracinis autobuso maršrutas. Maršrutą sudaro dvi galinės stotelės, tarp kurių atstumas 1,8 km ir kelionė trunka 3 min 20s.
Projekto autoriai taip pat sukūrė programinę įrangą kuri atsižvelgia į net 56 parametrus kaip: įrangos kaina, vairuotojų alga, oras, elektros kaina, akumuliatoriaus nusidėvėjimas, keleivių kiekis ir sukuria optimalų maršrutą bei įkrovimo stotelių poziciją.
[via: Gizmag]