(Rodoma keik laiko trunka kelionė)
Kiekvienoje transporto priemonėje turint programuojamus komposterius, GPS, mobilaus interneto modemus galima prigalvoti įvairių protingų (ir ne) mokėjimų už važiavimą variantų. Štai maniškis.
Manau ši sistema būtų paprastesnė keleiviui nei 30 60. Jos esmė važiavimo kaina paremta tiesiog nuvažiuotais kilometrais. Ilgiausias autobuso maršrutas Vilniuje beveik 25 kilometrai. Bilietas iki maršruto galo 3,5 lito, tad 1 km – 0.14 lt.
Kaip sistema veikia:
- E-kortelė papildoma tam tikra pinigų suma.
- Įlipus į transporto priemonę priglaudus kortelę automatiškai paskaičiuojami likę kilometrai iki galutinės maršruto stotelės ir nuo kortelės likučio nurašoma atitinkama suma. Kitaip tariant avansu sumokama už važiavimą iki maršruto galo. Bilieto galiojimas įjungiamas.
- Išlipant keleivis vėl priglaudžia kortelę, į kortelę grąžinamas pinigų skirtumas tarp įlipus sumokėtos sumos ir realios kelionės kainos. Bilieto galiojimas išjungiamas.
Jei keleivis pamiršo išlipdamas atžymėti, kad netektų permokėtų už kelionę galima:
- Išsiųsti SMS, ir taip panaikinti bilieto galiojimą. Galima net kioske paprašyti tai padaryti.
- (jei kelionė su persėdimu(persėsti į kitą transporto priemonę, ten patikrinama ar keleivio bilieto galiojimas neatšauktas, jei taip tai paskaičiuojama kur galėjo keleivis išlipti pirmos kelionės metu ir grąžinami permokėti pinigai.
- Internete įsijungti automatinį bilieto galiojimo išjungimą, pravers tiems kas važinėja pastoviais maršrutais.
Kontrolės tolerancija 1 stotelė, t.y. kai jau durys uždaromos ir transporto priemonė pradeda judėti link stotelės kur keleivis lips, šis gali drąsiai išjungti bilieto galiojimą.
Naudojantis šia sistema keleiviui svarbiausia turėti pakankamai pinigų kortelės sąskaitoje ir laiku pažymėti įlipimą, bei išlipimą.
Jei keleivis važinėja pastoviais maršrutais sistema galėtų žinute ar e-mail keleiviui parekomenduoti optimalesnį laikui ar pinigams maršrutą.
Mano manymu sistemos trūkumai tai būtinybė kiekvieną važiavimą du kartus naudotis komposteriu. Grūsties metus, o dar ir be priekinių durų sistemos tai gal būti sudėtinga. Taip pat yra grėsmė keleivio privatumui, kadangi tiksliai sekamas jo maršrutas. Mažesnes pajamas gaunančius gali papiktinti, kad į kortelę reikia įmesti daugiau pinigų nei iš tikro kainuoja kelionė.
O kokie Jūsų pasiūlymai? Tik nepamirškite, jog kelionės turi kainuoti, ir gerai būtų, jog kelionės kaina priklausytų nuo kelionės ilgio(minutės, kilometrai,zonos).